This website uses ‘cookies’ to give you the best, most relevant experience. Learn more Accept
Click background to close pop-up

Notify me!

EMAIL

NAME



Home
Composers
Catalog
Store
Infos
Cart
Menu
B
Franck Bedrossian
Thierry Blondeau
C
Raphaël Cendo
D
Denis Dufour
Pierre Dutrieu
F
Luc Ferrari
H
Pierre Henry
L
Vincent Laubeuf
Ramon Lazkano
Lin-Ni Liao
José Manuel López López
M
Paul Méfano
P
Bernard Parmegiani
Gérard Pesson
R
Colin Roche
S
Oriol Saladrigues
Pierre Schaeffer
V
Davor Branimir Vincze
Menu
Scores Books Music paper Limited editions Manuscripts Subscription Plans Merchandising
Menu
About us Places FAQ Pro Network
Luc Ferrari
Didascalies 2
Trois personnages en quête de notes
2005

two pianos and one ad lib. instrument able to hold a very loud note.
15' (minimum)

23 pages
24*32 cm
listen
read
buy
25.30 €
Score
Printed edition
70.84 €
Performance Set
3 Scores
56.67 €
PDF Performance Set
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
« This piece is for two pianos and a third, very powerful instrument able to hold a very loud note »
« Cette pièce est pour deux pianos et un troisième instrument, très puissant pouvant tenir une note très forte.  »
Luc Ferrari
Description
fr

The other day I found a score for 2 pianos entitled “Go Back to the Note of Departure”, in a file from 1993.
I thus decided to make a new composition without changing a single note. There were very few of them in any case, which suited me perfectly.
So I called this piece 'Didascalie 2', remembering what I had done the year before: a piece for piano and viola called simply 'Didascalies'.

Simply Didascalies was to be played on two notes — one for piano and the same for viola. It has a very obsessive character. Veeeerrry obsesssssiiivvee!
[Luc Ferrari]

• Premiered on 26 October 2008 at La Chaux-de-Fonds — Temple Allemand, Switzerland by Jean-Philippe Collard-Neven and Claude Berset (pianos) & Vincent Royer (viola)
L’autre jour, j’ai trouvé dans un dossier 1993 une partition pour 2 pianos qui s’appelait “Revenir à la note de départ”.
J’ai donc décidé d’en faire une nouvelle composition sans en changer une note, d’ailleurs il en y en avait très peu. Ce qui m’arrangeait bien.

Alors j’ai appelé ça 'Didascalies 2' en souvenir de ce que j’ai fait l’année dernière : une pièce pour piano et alto qui s’appelait 'Didascalies' tout court. Didascalies tout court se jouait sur 2 notes, une pour piano et la même pour alto et avait un caractère obsessionnel. Très très obsessionnel !
[Luc Ferrari]

• Création le 26 octobre 2008 à La Chaux-de-Fonds — Temple Allemand, Suisse par Jean-Philippe Collard-Neven et Claude Berset (pianos) & Vincent Royer (alto)

Credits

  • Edited by Maxime Barthélemy
  • Engraving: Daniel Fígols
  • Translation: Brunhild Meyer-Ferrari
  • Additional translation and typos: Edward J. P. Williams
  • Proofreading: Brunhild Meyer-Ferrari

Composer See all


Luc Ferrari
About
fr
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.

He had a weakness for women with accents.

Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.

Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.

Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.